تبلیغات
پرتال فناوری اطلاعات ایران - مطالب بهمن 1390
 
پرتال فناوری اطلاعات ایران
SKype:reza.arefan www.facebook.com/reza.arefan
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : رضا عارفان
موضوعات
مطالب اخیر
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


 برترین ها:  اگر نفس عمیق، كلاس‌های هفتگی حركات كششی ذهن و جسم (یوگا) و معاشرت با دوستان كمكی به آرامش شما نمی‌كند، اشكال از شما نیست. مطالعات جدید نشان داده، این روش‌های مقابله با استرس و اضطراب كه قاعدتا باید در كاهش این مشكلات كارساز باشند در واقع فایده زیادی ندارند. تحقیقات جدید دانشمندان حقایق جدیدی را درباره استرس و راه‌های كاهش آن مشخص كرده است. پس اگر شما هم برای كاهش استرس و اضطراب خود با مشكل روبه‌رو هستید این مقاله را از دست ندهید.



  • قبلا می‌گفتند...
  • موقع عصبانیت به تختخواب نروید
  • امروز معتقدند...
  • همان موقع بگیر بخواب!
وقتی عصبانی و ناراحت هستیم و دل‌مان می‌خواهد به هر ترتیبی كمی اعصاب‌مان آرام شود یكی از راه‌هایی كه معمولا امتحان نمی‌كنیم خوابیدن است. اغلب مردم از ترس این‌كه خواب‌شان به هم بریزد یا صبح با اعصاب خراب از خواب بیدار شوند موقع عصبانیت یا استرس از خوابیدن پرهیز می‌كنند. گرچه در بسیاری موارد استرس یا اضطراب جلوی خواب را می‌گیرد اما تحقیقات جدید نشان داده اگر خواب‌تان می‌آید و دچار استرس هم هستید خوابیدن گزینه بسیار مناسبی است.وقتی ناراحت هستید بخشی از مغز كه به آن «آمیگدالا» می‌گویند حالت برانگیختگی و آمادگی برای جنگ و گریز در بدن ایجاد می‌كند. در چنین شرایطی توانایی شما برای تصمیم‌گیری منطقی و صحیح به‌شدت كاهش می‌یابد. بنابراین خاموش كردن مغز تا زمان آرامش و سپس تصمیم‌گیری در زمان آرامش كار درستی است. مشكل اینجاست كه شما نمی‌توانید به همین راحتی از سیستم عصبی خود بخواهید آرام شود تا بتوانید درست تصمیم بگیرید. بنابراین در چنین شرایطی چند ساعت خواب خود به‌خود برافروختگی شما را كاهش می‌دهد.خواب یك پادزهر بسیار قدرتمند برای استرس است و پس از یك خواب عمیق مغز آمادگی بسیار بیشتری برای دقت و تصمیم‌گیری خواهد داشت.



  • قبلا می‌گفتند...
  • موقع استرس یك جا بنشین و ریلكس كن
  • امروزه معتقدند...
  • هر كاری كه دوست داری انجام بده
برای برخی از افراد مدیتیشن كاری پر رمز و راز برای رسیدن به آرامش و سكوت است ولی برای بسیاری دیگر این كار صرفا باعث تشدید عصبانیت و اضطراب می‌شود. شاید باوركردنش مشكل باشد ولی نتایج مطالعه‌ای كه به‌تازگی در ژورنال روان‌شناسی بالینی به چاپ رسیده نشان می‌دهد 54 درصد شركت‌كنندگان در تحقیق گزارش كرده‌اند كه موقع مدیتیشن مضطرب می‌شوند. برخی متخصصان معتقدند هیچ مدرك علمی مستندی وجود ندارد كه نشان دهد مدیتیشن واكنش‌های توام با استرس بدن را بهتر از روش‌های دیگر كاهش می‌دهد. در چنین شرایطی هر كاری كه باعث شود شما از افكار خود رها شوید می‌تواند به ایجاد آرامش كمك كند. تحقیقات دانشمندان دانشگاه بوستون نشان داده یكی از این راه‌ها شكستن زنجیره افكار و كارهایی است كه شما هر روز به‌طور معمول انجام می‌دهید چون بسیاری از استرس‌های روزمره از همین افكار و برنامه‌های روتین و عادی به ما منتقل می شود. در حالی كه برای برخی از مردم مدیتیشن واقعا باعث ایجاد آرامش و كاهش استرس می‌شود. برای برخی دیگر فعالیت‌هایی كه توجه شما را از وضعیت فعلی منحرف كند مفید خواهد بود از جمله آرام دویدن، شنا، نقاشی، راه رفتن، بافتنی بافتن یا دعا كردن؛ همه این كارها می‌تواند در نهایت باعث آرامش ذهنی و كاهش استرس شود.



  • قبلا می‌گفتند...
  • خودت را كنترل كن
  • امروزه معتقدند...
  • خودت را بروز بده
به یك خانم از زمان كودكی آموزش می‌دهند كه خودش را كنترل كند و وقتی به مرحله بزرگسالی می‌رسد پیش خودش فكر می‌كند نشان دادن عصبانیت و ناراحتی كاری نادرست است و به قول معروف از یك خانم بعید است اما مطالعات جدید چیزی خلاف آن را می‌گوید. نتایج یك تحقیق منتشر شده در ژورنال روان‌پزشكی بیولوژیكی نشان می‌دهد، بروز احساسات در چهره مثل ترس و خشم ممكن است باعث شود مغز هورمون كورتیزول كمتری آزاد كند.كورتیزول كه از آن با عنوان هورمون استرس یاد می‌شود می‌تواند باعث بروز چاقی، تحلیل استخوان و بیماری قلبی شود. متخصصان متفق‌القول هستند كه خشم و عصبانیت مزمن می‌تواند باعث افزایش فشار خون و بیماری عروق كرونری قلب شود اما نتایج تحقیقات اخیر نشان داده، بروز دادن آزردگی در اثر عصبانیت‌های كوچك و كم اهمیت مثل گیر افتادن در ترافیك می‌تواند فشار و تاثیر مخرب استرس را كاهش دهد. علت این است كه خشم به نوعی باعث بروز حسی از كنترل و تسلط روی شرایطی ناخوشایند می‌شود كه باعث آزار و ناتوانی ما شده است. بنابراین بروز منطقی خشم و عصبانیت در مجموع می‌تواند به نفع ساختار فیزیولوژیك بدن باشد.



  • قبلا می گفتند....
  • هیچ وقت با غذا خودت را تسكین نده
  • امروزه معتقدند...
  • اگر ناراحتی شكلات بخور!
همه با این هشدار مهم آشنا هستند كه خوردن تنقلات شیرین و بستنی یكی از بدترین راه‌ها برای برطرف كردن ناراحتی و اضطراب ذهنی است و می‌تواند به اضطراب بیشتر منتهی شود اما برای این قانون یك تبصره شیرین وجود دارد: خوردن یك تكه كوچك شكلات واقعا می‌تواند به شما كمك كند. نتایج جدیدترین تحقیقات منتشر شده در ژورنال تحقیقات تغذیه نشان می‌دهد زمانی كه احساس ناامیدی و نگرانی دارید خوردن چند تكه شكلات تلخ می‌تواند باعث آرامش سیستم عصبی شود. خبر بد برای آن‌هایی كه عاشق شكلات شیرین هستند این است كه محققان معتقدند فلاوینوئیدهای موجود درشكلات تلخ عامل ایجاد این حالت آرامش بخش است. در این مطالعه شركت‌كنندگان تحت استرس كه به‌مدت 2 هفته روزانه 42 گرم شكلات تلخ خورده بودند با كاهش سطح هورمون‌های استرس روبه‌رو شدند. چه راهی بهتر از خوردن یك دسر شكلاتی برای كاهش استرس سراغ دارید؟!



  • قبلا می‌گفتند...
  • درباره احساست حرف بزن
  • امروزه معتقدند...
  • توی خودت بریز
در شرایطی كه همه در برنامه‌های پربیننده تلویزیونی شركت می‌كنند و با صدای بلند همه اسرار و احساسات خود را با همه دنیا در میان می‌گذارند تصور بر این است كه تنها راه مقابله با ناملایمات دنیا شریك كردن همه مردم در عواطف و احساسات است. ولی در این مورد حقیقت دقیقا برعكس است. سالیان سال است همه ما فكر می‌كردیم صحبت كردن درباره مشكلات همیشه بهتر است ولی در عین حال مدارك علمی مستندی هست كه نشان می‌دهد این روش در مورد همه افراد كارایی ندارد. در این زمینه محققان دانشگاه «كنت» وضعیت خانم‌هایی را مورد بررسی قرار دادند كه به تازگی شوهر یا فرزند خود را از دست داده بودند. هدف این بود كه ببینند این خانم‌ها چطور با این مشكل روحی كنار می‌آیند. آن‌ها متوجه شدند، افرادی كه از حرف زدن یا فكر كردن درباره ناراحتی خود خودداری می كردند(روان‌شناسان به این كار كنار آمدن سركوب شده می گویند) كمتر به مشكلات مربوط به سلامت عمومی مبتلا شدند، مثل گلودرد، اسهال و تنگی نفس. این مسئله هم در كوتاه مدت و هم بلندمدت صادق بود. از سوی دیگر، این افراد بسیار سریع‌تر از افرادی كه ناراحتی خود را با هم شریك شدند به كار و زندگی روزمره بازگشتند.متخصصان روان‌شناسی معتقدند، صحبت‌های یك نفر مسیر زندگی او را تعیین می‌كند. تحقیقات به وضوح نشان داده افرادی كه به‌طور مدام در حال صحبت و شكایت از مشكلات خود هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند. نتیجه تحقیقات دانشمندان دانشگاه «میسوری» نشان داده، كسانی كه به‌طور مداوم ناراحتی و ناامیدی خود را بروز می‌دهند بسیار بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب مداوم هستند. البته این به این معنی نیست كه شما باید هر اتفاق منفی و بدی را در خود نگه داشته و درباره آن صحبت نكنید. هیچ كس موافق انكار لحظات غم‌انگیز و اندوه بار زندگی نیست اما باید یاد گرفت توجه را از عوامل استرس‌زا منحرف كرد. این روش یك مكانیسم بسیار قدرتمند برای كنار آمدن با ناملایمات است. در واقع نباید گذاشت یك اتفاق غم‌انگیز زندگی ما را فلج كند. بنابراین بعد از سوگواری و گریستن‌های اولیه كم‌كم سعی كنید مثبت باشید، با دوستان خود معاشرت كنید و تغییرات كوچك در محل زندگی یا عادت‌های خود بدهید مثلا دیوارها را رنگ كنید یا ساعت خواب و بلند شدن را تغییر بدهید. اگر بتوانید این مهارت حیاتی را بكار ببندید بدون شك مرحله دشوار سوگواری را پشت سر خواهید گذاشت وگرنه تا مدتی نامعلوم در چنبره یاس و ناامیدی باقی خواهید ماند.




نوع مطلب : عمومی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 30 بهمن 1390
رضا عارفان


برای علاقه‌مندان خودروهای اسپورت، شتاب همواره یکی از مهم‌ترین فاکتورها است اما اگر با شنیدن اعداد 4 ثانیه‌ای برای شتاب خودروها به وجد می‌آیید، باید شما را به اعضا باشگاه دو ثانیه‌ای‌ها معرفی کنیم، خودروهایی که صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در زمانی کمتر از سه ثانیه طی می کنند. برای ورود به این باشگاه تنها ساختن یک سوپر اسپورت کافی نیست چرا که بسیاری از سوپر اسپورت‌های مشهور بازار راهی به این باشگاه ندارند. خودروهایی که عضو این باشگاه می‌شوند باید نهایت دانش مهندسی را در خود جای داده باشند تا بتوانند بر محدودیت‌ها چیره شوند و شتابی زیر سه ثانیه به دست آورند.در این بخش سه خودروی عضو این باشگاه را رو در روی یکدیگر قرار می دهیم تا نتایج رقابت آنها را مرور کنیم. در ابتدا قرار بود در کنار سه خودروی  بوگاتی ویرون SS ، پورشه 911 توربوS و نیسان GT-R، مدلی از لامبورگینی هم قرار بگیرد. برگزار کنندگان از شرکت لامبورگینی خواستند مورسیه لاگو LP670-4 SV را که در تست‌های مستقل شتابی زیر سه ثانیه داشته را به این رقابت اعزام کنند و یا جدیدترین محصول خود، آونتادور را برای آزمایش بفرستند ولی لامبورگینی از این کار امتناع کرد. فراری ایتالیا نیز با توجه به آنکه بهترین زمان صفر تا 96 کیلومتر در ساعتش سه ثانیه بوده است از این آزمون کنار گذاشته شد. لازم به یادآوری است این آزمون در کشور آمریکا انجام گرفته و آریل اتم نتوانست در آن شرکت کند.به این ترتیب این تست با حضور سه خودرو آغاز شد. پیش از بررسی نتایج این تست، مروری بر رقبای حاضر در پیست خواهیم داشت.





پورشه 911 توربو S مدل 2011

قوی‌ترین پورشه 911 که می توان از شرکت پورشه خرید و البته مجوز حرکت در خیابان‌های شهر را دارد همین خودرو است. شاید ظاهرش با مدل‌های دیگر 911 از جمله کاررا‌های 350 اسب بخاری تفاوت چندانی نداشته باشد اما در موتورش غوغایی بر پا است تا بتواند با قدرت 530 اسب بخار عنوان قوی‌ترین 911 استاندارد را به دست آورد.

پورشه برای ارتقا مدل‌های پایه 911 در چند سال اخیر بلافاصله پس از عرضه هر نسل، سری توربو را نیز به بازار عرضه می کند. اما اگر مدل‌های توربو 911 با موتور 500 اسب بخاری برای عده‌ای کم است، پورشه باز هم طرحی برای ارتقا دارد که حاصل آن مدل توربو S  با 30 اسب بخار قدرت بیش‌تر است. برای رسیدن به این قدرت، مهندسان پورشه موتور آشنای 3.8 لیتری تخت شش سیلندر تمام آلومینیومی آشنای خود را به کارگاه بردند تا موتوری شایسته پسوند S تولید کنند. برای این منظور در درجه اول فشار توربوی هندسه متغیر این خودرو به میزان 2.7 PSI افزایش پیدا کرد و به عدد 17.4 رسید. هوای اضافه‌ای که از این طریق به موتور تزریق می‌شود، برای تبدیل شدن به 30 اسب بخار قدرت بیش‌تر نیاز به سوخت اضافه‌تر دارد و اینجا است که با برنامه‌ریزی مجدد مجموعه مدیریت موتور، تغییر در زمان‌بندی سوپاپ‌ها و استفاده از ورودی هوای بزرگ‌تر برای موتور، در نهایت قدرت به 530 اسب بخار و گشتاور نیز از 650 نیوتون متر در مدل‌های توربو به رقم بی‌نظیر 700 نیوتون متر رسید. نکته قابل توجه اینکه این گشتاور عظیم از دور موتور 2100 در اختیار راننده است که بهترین رکورد در میان گروه را به دست می آورد و به این ترتیب علاوه بر شتاب‌گیری اولیه مناسب، شتاب میانی این خودرو نیز رقبا را به زانو در می آورد. کافیست در هر سرعتی راننده پدال گاز را تا انتها بفشارد تا صدای جیغ تایر‌ها بلند شود. خط قرمز این موتور از 6800 دور آغاز می‌شود و در 7000 دور، پاشش سوخت متوقف خواهد شد. با حجمی برابر با نیسان، قدرت برابری نیز تولید می کند اما برتری‌اش در گشتاور بالاتر و البته تولید قدرت و گشتاور در دور موتور پایین‌تر است هر چند دو برابر نیسان قیمت دارد.برای انتقال این قدرت، پورشه از سیستم چهار چرخ متحرک استفاده کرده است چرا که در غیر این صورت کنترل این خودرو بسیار دشوار می‌شد و این امر تاثیر منفی بر شتاب‌گیری آن داشت. این نیرو از طریق گیربکس هفت سرعته دو کلاچه ساخت پورشه به دو دیفرانسیل جلو و عقب می رسد.پورشه هم‌چنان به سنت نصب موتور در عقب خودرو برای مدل‌های 911 وفادار است. جای دادن موتوری با این حجم در محفظه کوچک موتور این خودرو کاری است که فقط از تکنولوژی آلمانی بر می‌آید چرا که علاوه بر موتور، گیربکس، سیستم خنک کننده  و ... نیز به طور فشرده در بخش عقب قرار گرفته‌اند و جالب‌تر آن‌که هنوز هم در عقب خودرو دو صندلی برای نشستن سرنشینان وجود دارد هر چند خیلی نمی‌توان بر روی آن‌ها حساب کرد.وجود موتور در بخش انتهایی خودرو باعث شده 61 درصد از وزن در بخش انتهایی و تنها 39 درصد در محور جلو باشد. البته در زمان شتاب‌گیری این مسئله می‌توان یک مزیت باشد چرا که با نیروی بیشتر در محور عقب، به دلیل وزن بیشتر این محور، کم‌تر شاهد هرز‌گردی خواهیم بود ولی در پیچ ها، خاموش بودن سیستم کنترل پایداری برای بسیاری از رانندگان می‌تواند کشنده باشد چرا که فرمان اطلاعات چندانی از مسیر حرکت را به راننده انتقال نمی‌دهد.در زمان شروع حرکت، سیستم انتقال قدرت 16درصد گشتاور موتور را به محور جلو ارسال می‌کند و محور عقب بقیه این گشتاور را در اختیار دارد اما در صورتی‌که سیستم وجود هرزگردی را تشخیص دهد می‌تواند از طریق دیفرانسیل مرکزی تا 50 درصد از گشتاور را نیز به چرخ‌های جلو برساند. البته این مطلب بیش از مسابقه شتاب، برای زمان حرکت در پیست مناسب است.قدرت این خودرو از طریق رینگ‌های 19 اینچی در جلو و عقب به تایرهای بریجستون آن منتقل می‌شود. در محور عقب عرض تایر 305 میلی متر است تا بتواند در مقابل گشتاور موتور مقاومت کند و دیرتر دچار هرزگردی شود. با این وجود در صورت خاموش بودن سیستم کنترل هرزگردی، راننده شاهد دود تایرها خواهد بود در حالی که در مورد نیسان، خودرو با سروصدای کم‌تری به راه می افتد.پورشه برای متوقف کردن این خودروی 1630 کیلوگرمی از دیسک‌های ترمز سرامیکی در هر چهار چرخ استفاده کرده است که همگی خنک شونده‌اند. در محور جلو دیسک 15 اینچی با شش پیستون قرار دارد و در محور عقب لنت‌ها به وسیله چهار پیستون بر روی دیسک 13.8 اینچی فشرده می‌شوند.







نیسان GT-R   مدل 2012

نیسان GT-R بدون شک گرگی در لباس میش است. ظاهرش چندان نشانگر توانایی‌های فنی‌اش نیست و از نظر قیمت هم از دو خودروی دیگر حاضر در تست دورتر است. اما این خودرو با موتور شش سیلندر خود، چنان توانایی‌هایی دارد که رقبای بسیار گران‌قیمت‌تر از خود را نیز به چالش کشیده است.



ششمین نسل GT-R شالوده هر آن چیزی است که نیسان از تولید خودروهای اسپورت در بیش از چهار دهه اخیر آموخته است و همه آن‌ها را در این خودرو یک جا به کار گرفته تا حاصل کار یک گودزیلای واقعی از سرزرمین آفتاب تابان باشد.



با موتور 3.8 لیتری شش سیلندر، شاید در نگاه اول بسیاری از علاقه مندان چندان این خودرو را جدی نگرفتند اما وقتی این موتور با دو توربوشارژر ترکیب می‌شود می‌تواند توان 530 اسب بخار و گشتاور 607 نیوتون متر را را فراهم کند. نیسان GT-R برای سال 2012 شاهد تغییراتی در موتور و البته چند تغییر ظاهری در بدنه بوده است. منیفولد‌های بزرگ‌تر، تغییر در سیستم زمان بندی سوپاپ‌ها از مهم‌ترین این تغییرات بوده است که باعث شده قدرت موتور آلومینیومی دست ساز آن نسبت به مدل‌های اولیه 45 اسب بخار و گشتاورش 19 نیتون متر افزایش پیدا کند.



این قدرت و گشتاور از طریق یک میل گاردان تمام کربنی به گیربکس شش سرعته دوال کلاچ می رود که در بخش میانی خودرو قرار دارد و از آنجا میان چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می شود. علت نصب گیربکس در بخش میانی و رو به انتهای خودرو، تقسیم وزن بهتر است. با این کار هر چند این خودرو به تقسیم وزن ایده آل 50/50 بر روی محور‌های جلو و عقب نرسیده است اما مهندسان نیسان موفق شده‌اند 46درصد از وزن آن را بر روی محور عقب متمرکز کنند که برای یک خودروی کوپه چهار نفره موتور جلو تقسیم وزن مناسبی است.

سیستم چهار چرخ متحرک این خودرو در آغاز حرکت 98درصد گشتاور را بر روی محور عقب متمرکز می کند. دیفرانسیل لغزش محدود در محور عقب نیز این نیرو را به رینگ‌های 20 اینچی و در ادامه به تایرهای دانلوپ با پهنای 285 میلی متر می رساند. این وضعیت تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که سیستم هوشمند خودرو، لغزش چرخ‌های عقب را تشخیص دهد و پس از آن به صورت هوشمند 50درصد نیرو به دیفرانسیل جلو منتقل می‌شود تا خودرو بتواند به صورت پیوسته شتاب بگیرد. در غیاب این سیستم احتمالا تایرهای GT-R در شروع حرکت به آتش کشیده می‌شدند اما سیستم چهار چرخ متحرک اجازه می‌دهد خودرو شتاب‌گیری سریعی داشته باشد و همین مسئله است که پای GT-R را به آزمون گروهی ما باز کرده است.



موتور این خودرو از نظر قدرت هم رتبه پورشه و البته کم‌تر از نصف بوگاتی است و از نظر گشتاور نیز پایین‌ترین رتبه را در بین گروه دارد. حداکثر دور موتور مجاز آن 7000 دور در دقیقه است و البته بیش از این هم دور نمی‌گیرد چرا که ECU برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، پاشش سوخت را متوقف می‌کند. حداکثر قدرت 530 اسب بخاری این موتور در دور موتور 6400 به دست می‌آید. هر چند این عدد کمی بالا است و باعث می‌شود برای رسیدن به توانمندی‌های این هیولا ناچار به فشردن بیش از حد پدال گاز باشید اما دو خودروی دیگر نیز وضعیت مشابهی دارند.

برای متوقف کردن این خودرو، از دیسک‌های 15.3 اینچی خنک شونده با شش پیستون در محور جلو و 15 اینچی خنک شونده با چهار پیستون در محور عقب استفاده شده است.

نیسان GT-R فرزند خانواده پر افتخار خودرو‌هایی است که پیش از این با نام نیسان اسکای لاین GT-R از سال 1969 به تولید می رسیدند و اینک ششمین نسل از این خانواده با حداکثر توانمندی‌ها به بازار عرضه شده است. نمونه مورد آزمایش با قیمت 89هزار و 950 دلار ارزان‌ترین خودروی حاضر در پیست بود.

نکته قابل توجه در مورد این خودرو ابعاد و اندازه‌های آن است که بیشتر به یک کوپه خانوادگی نزدیک است تا یک سوپر اسپورت. با طول 4.65 متر، از بوگاتی با موتور 16 سیلندر هم بزرگ‌تر است اما آن‌قدر خوب طراحی شده که کم‌ترین ضریب آئرودینامیک را با عدد 0.26 به خود اختصاص داده است در حالی که این عدد در بوگاتی در بهترین حالت 0.36 است و پورشه هم با 0.31 در رتبه دوم ایستاده است.





بوگاتی ویرون 16.4 سوپر اسپورت مدل 2012

از هر نمایی که به ویرون نگاه کنید یک هیولا را در قالب یک شاهکار هنری خواهید دید. با موتور هشت لیتریW شکل، حتی با تنفس طبیعی هم خودروی پر قدرتی خواهد بود اما برای افزایش قدرت، با چهار توربوشارژر پشتیبانی می‌شود تا قدرتش از مرز 1000 اسب بخار بگذرد. پروژه ویرون حاصل بلند پروازی‌های بی‌حد و حصر ((فردیناند پیچ)) مدیرعامل سابق گروه فولکس واگن است، مردی که عادت داشت عقاید عجیب و غریبش را به مهندسان شرکت تحمیل کند و حاصل آن تولید خودروهایی چون بوگاتی ویرون است.



پیچ پس از آنکه فولکس واگن شرکت بوگاتی را خرید از مهندسانش خواست خودرویی تولید کنند که بیش از 400 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد، صفر تا صد را زیر 3 ثانیه طی‌کند. این خواسته‌ها برای مهندسان فولکس واگن یک چالش فنی وحشتناک بود. در سرعت‌های بالا همه چیز تغییر می کند. آیینه ها در نمونه‌های اولیه تحت تاثیر فشار هوا خم می‌شدند. اگر در سرعت بالا بر حسب اتفاق از برف پاک‌کن استفاده می کردید تیغه‌های برف پاک‌کن از جای خود کنده می‌شد. نگهداشتن خودرو با این سرعت یک مشکل بزرگ بود. خنک کردن موتور هم یکی دیگر از مشکلات بود اما در نهایت مهندسان فولکس واگن با سرمایه‌ای که در اختیارشان قرار گرفته بود سرانجام در سال 2005 نخستین نمونه را برای فروش حاضر کردند. با حداکثر سرعت 408 کیلومتر در ساهت، هیچ خودرویی به گرد پای ویرون هم نمی‌رسید تا این‌که یک شرکت کوچک آمریکایی خودرویی ساخت که از ویرون سریع‌تر بود. مهندسان فولکس بار دیگر دست به کار شدند تا خودرویی سریع‌تر بسازند که حاصل آن مدل سوپر اسپورت (SS) بود که می توانست تا 431 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.



در مدل SS از توربوشارژرهای بزرگ‌تری استفاده شد تا بتوانند هوای بیشتری را به موتور برسانند ضمن آنکه اینترکولرها نیز بزرگ‌تر شدند. در ادامه خروجی‌های دود نیز بزرگ‌تر شدند تا نیروی مقاومت کمتری را در مقابل خروجی دود موتور داشته باشند. حاصل این تغییرات دست‌یابی به قدرت 1183 اسب بخار در دور موتور 6400 و گشتاور 1500 نیوتون متری در دور موتور 3000 است. برای انتقال این قدرت عظیم، سیستم انتقال قدرتی ویژه این خودرو ساخته شد. گیربکس هفت دنده دو کلاچه آن نیرو را به هر چهار چرخ می‌رساند و از آنجا از طریق رینگ‌های 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب به تایرهای میشلن می‌رسد.



تایرها در جلو عرضی معادل 265 میلیمتر و در عقب عرضی برابر با 365 میلیمتر دارند. وجود چنین تایرهای عریضی برای این خودرو یک نیاز است چرا که در غیر این صورت گشتاور موتور تایرها را پودر می کند. اگر سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش ویرون را خاموش کنید، در شروع حرکت تنها دود تایرها را خواهید دید که از چرخ‌های جلو و عقب بلند می شود و خودرو به شدت شروع به چرخش به دور خود خواهد کرد. در این شرایط تنها رانندگان حرفه‌ای می توانند از پس کنترل ویرون برآیند.



با توجه به آنکه موتور این خودرو در بخش میانی واقع شده است، 55 درصد از وزن دو تنی ویرون بر روی محور عقب است. با وجود استفاده گسترده از فیبر کربن و منیزیوم در این خودرو، وزن نهایی‌اش از دو خودروی دیگر حاضر در پیست بیشتر است.



متوقف کردن این خودرو بر عهده دیسک‌های سرامیکی خنک شونده است که در جلو 15.8 اینچ و در عقب 15اینچ قطر دارند و به ترتیب با کالیپر‌های هشت و شش پیستونه همراه هستند ضمن آنکه باله عقب آن در زمان ترمزگیری به صورت قائم قرار می‌گیرد تا بتواند نقش ترمز هوایی را بازی کند.







در پیست مسابقه

هر سه خودرو برای شرکت در این رقابت راهی پیست شدند. شاید در آغاز به نظر برسد رقابت بوگاتی ویرون با قیمت بیش از دو میلیون دلار با خودروهایی که یکی کم‌تر از 100  و دیگری کم‌تر از 200هزار دلار قیمت دارند و حجم موتور و قدرت‌شان هم کم‌تر از نصف ویرون است چندان عادلانه نباشد و حتی پیش از شروع مسابقه می‌توان نتیجه آن را حدس زد.



البته نتیجه این مسابقه قابل پیش بینی است و برای آنکه خیال‌تان راحت باشد از هم اکنون اعلام می‌کنیم در پایان ویرون بود که عنوان سریع‌ترین خودرو را به دست آورد اما در حین این رقابت نتایج جالب توجهی به دست آمد که نشان داد این سوپر اسپورت گران‌قیمت به راحتی ممکن است از یک خودروی چهار نفره ژاپنی شکست بخورد. به علاوه رقابت میان پورشه و نیسان در نوع خود رقابت جذابی است. دو خودرویی که قدرت‌های برابری دارند و یکی از سرزمین آفتاب تابان و دیگری از قاره سبز رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند.



برای افزایش جذابیت این رقابت، برگزار کنندگان قوانین خاصی را وضع کرده بودند که کار را برای خودرو ها دشوار می کرد. از ابتدا قرار بر این بود که رانندگان حرفه‌ای در پشت فرمان هر سه خودرو بنشینند. به همین دلیل برای رسیدن به بهترین نتیجه در هر سه خودرو تنظیمات بر روی حداکثر کارآیی قرار گرفت.با این تغییرات تعویض دنده به صورت دستی خواهد بود و با تنظیم حالت اسپورت و یا پیست برای سیستم انتقال قدرت، تعویض دنده‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد. در رقابت‌های درگ یا شتاب، خودروها از تایرهای مخصوصی استفاده میکنند که حداکثر چسبندگی را به سطح پیست داشته باشد اما در این رقابت اجازه استفاده از این تایرها به خودروها داده نشد و خودروها با همان تایرهایی که در حالت استاندارد به فروش می‌رسند در پیست حاضر شدند و تنها برای بهبود زمان‌هایشان، اجازه داشتند چند دور در پیست بزنند تا تایرهایشان گرم شود.



با در نظر گرفتن این شرایط هر خودرو به صورت جداگانه مسیر را برای به دست آوردن بهترین زمان طی کرد. حرکت جداگانه خودروها به دلیل مسایل ایمنی بود چرا که در سرعت‌های بالا احتمال بروز اتفاقات غیر قابل پیش بینی وجود دارد اما با توجه به آنکه نتایج هر سه خودرو در کنار یکدیگر قرار گرفته است، ما نیز گزارش لحظه به لحظه حضور آنها را در کنار یکدیگر مرور می کنیم.



سه خودرو در خط استارت. نزدیک به سه میلیون دلار قیمت خودروها، بیش از 2200 اسب بخار قدرت و رانندگانی که آماده رکورد شکنی هستند. با فرمان شروع، خودروها به راه می‌افتند. در کمال ناباوری در لحظه شروع، این نیسان است که سریع‌تر از دو خودروی دیگر به راه می‌افتد و ویرون را پشت سر می‌گذارد. این برتری تا مسافت 30 متری ادامه پیدا می‌کند.







در این فاصله و در حالی که نیسان با سرعت 81 کیلومتر در ساعت از خط 30 متری عبور می‌کند، بوگاتی 28 متر را طی کرده است و پورشه هنوز در مسافت 25 متری است. دلیل کندتر بودن بوگاتی نسبت به نیسان را باید در وزن زیاد تر آن جستجو کرد ضمن آنکه فعال شدن چهار توربوشارژر آن کمی زمان می‌خواهد اما وقتی توربوشارژرها با حداکثر فشار به کار می‌افتند ویرون مانند تیر از لوله تفنگ شلیک می‌شود و به این ترتیب سرعتش در زمان رسیدن به خط 30 متر اندکی بیش‌تر از نیسان است.متاسفانه برتری گودزیلای ژاپنی‌ها به آرامی رنگ می بازد و تولید قدرت موتور و گشتاور در دورهای بالا به آرامی کار دست نیسان می دهد و به مرور دو رقیب از نیسان پیشی می‌گیرند چرا که نیسان برای هر تعویض دنده ناچار است تا رسیدن دور موتور به محدوده خط قرمز صبر کند در حالی که پورشه به عنوان نزدیک‌ترین رقیب نیسان در زمینه قدرت، می‌توان گشتاورش را در دور موتور پایین‌تر آزاد کند و تعویض دنده‌های سریع‌تری داشته باشد. به مرور پورشه و بوگاتی، نیسان را پشت سر می‌گذارند و از این پس رقابت میان این دو در جریان است. از یک سو دو توربوشارژر پورشه تمام تلاش خود را می‌کنند تا هوای کافی برای تنفس موتور 3.8 لیتری را فراهم کنند اما در سوی دیگر رقابت این بوگاتی است که با اتکا به چهار توربوشارژر و موتور هشت لیتری‌اش به آسفالت چنگ می‌زند و به پیش می‌رود هر چند سایه دو رقیب را همچنان پشت سر خود می‌بیند. در جریان این شتاب‌گیری رانندگان نیرویی معادل 1.2 نیروی جاذبه زمین را تحمل می‌کنند.

در خط 500 فوت (152 متر) این بوگاتی است که نخست از خط عبور می‌کند در حالی که پورشه مسافت 135 متر را طی کرده است و نیسان نیز در خط 135 متری و اندکی عقب‌تر از پورشه است.ویرون به لطف موتور پر قدرتش به مرور فاصله را بیشتر می کند و در مسافت یک چهارم مایل (402 متر) برتری‌اش بر دو رقیب کامل شده است تا آنجا که پورشه 60 و نیسان 70متر از بوگاتی عقب‌تر هستند.

رکورد یک چهارم مایل بوگاتی 9.9 ثانیه است و بعد از آن پورشه قرار دارد که این مسافت را در 10.9 طی کرد و نیسان نیز زمان 11.2 ثانیه را به ثبت رساند.

اکنون نوبت به بررسی اطلاعات کامپیوتر برای شتاب‌گیری خودرو‌ها است. همان‌گونه که انتظار می‌رفت بوگاتی سریع‌ترین خودروی این تست بود و صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در زمان 2.52 ثانیه طی کرد. ویرون آن‌قدر قدرت و بیش از آن گشتاور دارد که در سرعت 210 کیلومتر در ساعت مانند نیسان در سرعت 130 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد.در رتبه دوم پورشه ایستاد که صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در مدت 2.84 ثانیه طی کرد. در رتبه سوم نیز نیسان قرار داشت که صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان 2.94 ثانیه طی کرد تا نشان دهد واقعا عضو باشگاه دو ثانیه‌ای‌ها است.هر چند تاج برتری این رقابت بر سر بوگاتی ویرون نشست اما نیسان نشان داد توانایی‌های بسیاری دارد. اختلاف چهار دهم ثانیه‌ای در شتاب هر چند شاید در چنین رقابتی زیاد به نظر برسد اما نگاهی به برچسب قیمت دو خودرو باعث می‌شود کمی در انتخاب تامل کنیم. با پولی که برای خرید بوگاتی پرداخت می‌شود می‌توان 30 دستگاه نیسان GT-R خرید در حالی که در شتاب گیری‌های شهری تفاوت چندانی بین دو خودرو نیست و همان گونه که دیدیم در ابتدای حرکت حتی نیسان جلوتر می‌افتد. حداکثر سرعت ویرون هم چندان کارآیی ندارد چرا که در کشورهایی که سرعت 120 کیلومتر در ساعت جریمه و سرعت 160 کیلومتر در ساعت زندان را به دنبال دارد، سرعت 400 کیلومتری ویرون احتمالا حبس ابد را برای راننده به ارمغان می‌آورد. با این وجود ویرون از امتیاز خاص بودن برخوردار است و این امتیازی است که بسیاری از مالکین حاضرند برای آن پول بپردازند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir





نوع مطلب : گزارشهای تصویری، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 29 بهمن 1390
رضا عارفان
هفت صبح: در یک انقلاب تکنولوژیک آزارنده ترین عضو کامپیوترهای خانگی برای همیشه حذف خواهند شد. به این ترتیب پیش بینی فیلم اسپیلبرگ پس از 12 سال محقق شد.



موس رایانه، به رغم کارایی هایش، جزو نفرت انگیزترین ابزارهای مصرفی است؛ به جز کلافگی استفاده طولانی از موس در کنار کیبورد، خستگی دست، سیم و مکان قرارگیری آن، هر کاربری را کلافه می کند. با این هفته تا به امروز، برای کار با رایانه های شخصی (به جز لپ تاپ ها که پد لمسی دارند) راه فراری برای عدم استفاده از موس پیدا نشد. این ابزار دست و پاگیر ولی کار راه انداز، در حدود نیم قرن پس از طرح نخستین ایده آن، یکه تاز بازار مصرفی رایانه در جهان بود. چه کسی است که به رایانه دست زده باشد ولی به موس نه؟ حقیقتا هیچ کس! اما از  فردا، موس به انقراض نزدیک می شود...

از فردا، مایکروسافت بسته نرم افزاری جدیدی در اختیار برنامه سازان تجاری قرار می دهد که با آن بتوانند برنامه هایی را بنویسند که فقط با حرکات بدن فرمان بگیرند البته به کمک حسگر حرکتی کینکت که پیش تر فقط برای کنسول بازی ایکس باکس 360 فروخته می شد. بدین ترتیب کافی است پس از ارائه این نرم افزارها برای  تان یک دستگاه کینکت بخرید، آن وقت دیگر لازم نیست برای شنیدن موسیقی یا نمایش ویدیو و حتی حرکت در محیط سع بعدی یک نرم افزار، به خودتان زحمت تکان دادن موس و کیبورد را بدهید!



همین که دستتان را حرکت بدهید کافی است. کینکت در اصل از دو دوربین و یک درگاه فروسرخ برای تشخیص تمام نمای بدن شما استفاده می کند و همین قابلیت آن است که حس بازی با کنسول ایکس باکس 360 را دوچندان می کند. ناتوان های جسمی می توانند از این وسیله برای انجام کارهای ناممکن امروزی خود در رایانه بهره گیرند و همگی می توانند پا به دنیاهای مجازی بگذارند بی آنکه دیگر بر صندلی خود بنشینند، بلکه درواقع تمام حرکت های آن دنیای مجازی را در واقعیت انجام می دهند.



 شاید طعم شبکه هایی مثل سکندلایف، مانند خواب هایی شود که دیگر خودمان برای دیدنش طرح می ریزیم. گرچه درست 12 سال پیش در فیلم گزارش اقلیت اثر استیون اسپیلبرگ نشان داده شد که انجام عملیات بدون دخالت ابزار واسط و فقط با دست در سال 2054 امکانپذیر است ولی به سال 2014 ترسیده، این فناوری البته راحت تر از حتی نسخه خیالی اش در خانه هایمان خواهد بود. چهار دهه زودتر بازهم تحقق یک رویا و انقراض آنچه که دیگر عادی شده بود.




نوع مطلب : ITNEWS، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 28 بهمن 1390
رضا عارفان


انتخاب Selection و جا به جایی آن در یک مسیر مشخص:

بعد از اینکه یک ناحیه را انتخاب کردید ، ابتدا با ماوس آن را Drag کنید و سپس Shift را از صفحه کلید بگیرید و ماوس را به هر طرف که خواستید بکشید.





 بزرگ شدن فونت ها :

به Preferences بروید ( Ctrl + K ). روی گزینه Type کلیک کنید و سپس از کشو گزینه Extra Large رو بزنید.





تغییر سایز فونت با صفحه کلید :

متن مورد نظر را بنویسید و سپس آن را انتخاب کنید. حالا پنجره Charecter رو انتخاب کنید و سپس روی عدد فونت کلیک کنید و با فلش بالا و پایین سایز را تنظیم کنید





تغییر بزرگنمایی به ۱۰۰% با سرعت :

کافی است روی ذره بین در جعبه ابزار دوبار کلیک کنید.





تغییر وضعیت دید برای چند لایه:

کافی هست روی چشم یکی از لایه ها کلیک چپ کنید و به سمت بالا یا پایین ماوس را حرکت دهید





مخفی یا خاموش کردن یک لایه در بین چندین لایه:

از صفحه کلید Alt را بگیرید و روی چشم لایه مورد نظر کلیک چپ کنید





 انتخاب دور لایه ( selection ) :

از صفحه کلید Ctrl رو بگیرید و روی لایه مورد نظر کلیک چپ کنید.





تغییر سریع مد لایه :

از صفحه کلید Shift رو بگیرید و دکمه + یا – رو فشار بدید.





تغییر وضعیت دید پالت :

برای این کار کافیست از صفحه کلید Tab رو بزنید و اگر بخواهید فقط پالت های سمت راست برداشته شود از صفحه کلید Shift را بگیرید و سپس روی Tab بزنید





تغییر وضعیت دید صحنه (برای تمرکز بیشتر):

از صفحه کلید F را بزنید تا تغییر کنید.





تغییر سریع حالت ماوس ( برای براش ها و … ) :

از صفحه کلید کافیست Caps Lock را فشار دهید





بزرگ یا کوچک کردن سایز براش :

ابزار براش را انتخاب کنید و از صفحه کلید روی کروشه بسته یا باز کلیک کنید . « یا »





چرخش دادن براش :

برای این کار پالت براش رو انتخاب کنید و روی Brush Tip Shape کلیک کنید و طبق عکس تغییر دهید





تغییر سریع مقدار Opacity :

کافیست از صفحه کلید روی اعداد ۱ ، ۲ تا ۹ کلیک کنید




نوع مطلب : آموزش حر فه ای فتوشاپ، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 28 بهمن 1390
رضا عارفان
مجله موفقیت: گاهی اوقات زن و شوهرهایی را می بینیم که هیچ تناسبی با هم ندارند، مشکلات زیادی در زندگی مشترک شان دارند و به نظر می رسد از همان اول، ازدواج شان نادرست بوده است.

در این مواقع با خودمان می گوییم چطور آنها همدیگر را انتخاب کرده اند؟ مگر از همان اول متوجه نبودند که تا این حد با هم اختلاف دارند؟ شاید فکر کنید که آنها در زمان انتخاب، آگاهی و منطق درستی نداشته اند، یا اساسا آدم های عجیب و غریبی هستند که توانسته اند دست به چنین انتخابی بزنند! اما بیشتر مواقع این طور نیست!



مساله این است که در خیلی از موارد، افراد در هنگام انتخاب همسر در شرایطی قرار می گیرند که نمی توانند فکر کنند و درست انتخاب کنند. باورتان نمی شود؟ در اینجا می خواهیم شما را با 10 وضعیت خطرناک برای انتخاب همسر آشنا کنیم که اگر خود شما هم در چنین شرایطی قرار بگیرید ممکن است ندانسته مرتکب همان اشتباهات آشکار شوید.

1 – زیبایی خیره کننده

شما دختر زیبایی هستید و هم خودتان و هم اطرافیانتان انتظار دارید همسری که انتخاب می کنید به اندازه خودتان زیبا باشد؛ شما پسر خوش تیپ و خوش هیکلی هستید و دوست دارید همسری داشته باشید که از این لحاظ هم سطح خودتان باشد؛ شما به تازگی با فردی آشنا شده اید که بسیار زیباست و واقعا شما را مجذوب خودش کرده است؛ همین جا بایستید: شما به شدت در معرض خطر انتخاب نادرست قرار دارید!

شکی نیست که همه ما زیبایی را دوست داریم و به سمت آن جذب می شویم، اما وقتی نقش زیبایی در انتخاب ما بیشتر از حد معقول باشد، دردسرهایمان هم شروع می شود. بهتر است قبل از اینکه کسی را برای خودتان انتخاب کنید، اولویت هایتان را مشخص کنید: با اینکه زیبایی برایتان اهمیت زیادی دارد، اما چه چیزهایی هست که برایتان از زیبایی اهمیت بیشتری دارد؟ چه معیارهایی را حاضرید فدای زیبایی کنید و از چه معیارهایی به هیچ وجه حاضر نیستید بگذرید؟ آیا اگر این فرد این همه زیبا نبود، بازهم او را انسان خوبی می دانستید.



2 – پرستیژ و موقعیت اجتماعی ویژه

می گویند لازم نیست خانم ها نصف عمرشان را درس بخوانند و زحمت بکشند تا بشوند خانم دکتر، همین که همسر یک دکتر شوند، همه آنها را «خانم دکتر» صدا می زنند!

موقعیت اجتماعی یکی از مواردی است که احتمال خطای ما در انتخاب همسر را به شدت بالا می برد. عناوین و موقعیت های چشمگیر به راحتی می توانند سایر خصوصیات فرد را تحت تاثیر قرار دهد و به عبارتی چشم ما را به روی خیلی چیزها ببندد. در این صورت ما با موقعیت طرف مقابل ازدواج می کنیم، اما با «خود» او زیر یک سقف می رویم – شما در داخل خانه دیگر «خانم دکتر» نخواهید بود!

اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، فرد را بدون شغل و موقعیت خاصش تصور کنید: آیا اگر چنین موقعیتی را نداشت بازهم برایتان انسان قابل قبولی بود؟ غیر از موقعیت خاص، چه ویژگی های دیگری دارد که شما را به خود جذب می کند؟





3 – شیفتگی و عشق بی اندازه

مسلما عشق یکی از لازمه های ازدواج است، اما قطعا برای ازدواج کافی نیست. اگر فقط از روی عشق ازدواج می کنید، منتظر باشید که روزی فقط به خاطر نفرت از هم جدا شوید!

یکی از خطرناک ترین شرایط انتخاب همسر زمانی برای شما پیش می آید که «عاشق» می شوید. در این حالت شما آن قدر تحت تاثیر هیجانات و احساسات هستید که نمی توانید درست ببینید و درست تصمیم بگیرید. قبول این مساله برای کسانی که در اوج عشق هستند بسیار سخت است. مغز در حالت هیجان زدگی نمی تواند به طور طبیعی فعالیت کند. بنابراین ما به جز خوبی چیزی نمی بینیم.

اگر نخواهیم از اصطلاح «عشق کور» در این مورد استفاده کنیم، می توانیم بگوییم مغز عاشق، همه چیز را از پشت عینک عشق می بیند و از پشت این عینک هم همه چیز بهتر از آنچه که هست دیده می شود مگر بد است؟ نه. فقط مشکل اینجاست که ما نمی توانیم همیشه با این عینک به دنیا نگاه کنیم چه بخواهیم چه نخواهیم این شیفتگی و این هیجانات دیر یا زود فروکش می کند.

اگر عاشق هستید، بهتر است مدتی صبر کنید و از رابطه فاصله بگیرید تا این تب در شما فروکش کند و بتوانید با دخالت بیشتر عقل، درمورد زندگی آینده تان تصمیم گیری کنید.



4 – احساس تنهایی شدید

تنهایی های دوران مجردی گاهی برایمان تحمل ناپذیر می شود. وقتی دوستان متاهل دور هم جمع می شوند اما ما به دلیل مجرد بودن نمی توانیم در جمع شان باشیم. وقتی با جمعی از بچه های فامیل به مسافرت می رویم و همه با همسرشان هستند به جز ما. وقتی همکارانمان آخر وقت در حالی به خانه شان برمی گردند که همسرشان با یک غذای گرم در انتظارشان است اما ما به خانه ای می رویم که در و دیوار منتظرمان است و...، ته دلمان به این فکر می کنیم که چرا من باید این قدر تنها باشم؟ و درست همین جاست که زنگ های خطر به صدا درمی آید.

تنهایی مفرط ساده تر از آنچه فکرش را بکنید می تواند شما را در معرض انتخاب اشتباه قرار دهد. وقتی در تنهایی به حال خودتان تاسف می خورید، کسی پیدایش می شود که می تواند شما را از دست این غول تنهایی و این همه غم و غصه نجات دهد و ادامه داستان!

افراد تنها به راحتی می توانند تنهایی شان را با دوستان و آشنایان تا حدی برطرف کنند و به فکر حل این مساله از طریق ازدواج نباشند. بعد از اینکه از عمق تنهایی ما کاسته شد، می توانیم تصمیمات بهتری برای خودمان بگیریم.





5 – عجله

«برای من دیگر دارد خیلی دیر می شود.» آیا چنین ندایی را از دوستان می شنوید؟

شما آخرین فرزند خانه هستید که مجرد مانده، تنها پسر مجرد فامیل در طیف سنی خودتان هستید، همه دوستانتان ازدواج کرده اند. چشم مادربزرگ و پدربزرگتان به شماست که نوه شان را ببینند. شما خواهر بزرگ تر هستید و ازدواج خواهر کوچکترتان در گرو ازدواج شماست و آخرین آرزوی مادر و پدرتان برای خوشبختی شما این است که شما را در لباس دامادی / عروسی ببینند. یا اصلا سن شما بالا رفته و احساس می کنید برای ازدواجتان دیر شده است. هیچ کدام از این موارد مشکل خاصی به شمار نمی رود؛ به شرطی که شما را وادار به انتخاب عجولانه و نسنجیده نکند.

در هر انتخابی، وقتی ما در شرایط اضطرار و عجله قرار می گیریم، امکان اشتباه کردنمان چندین برابر می شود و زمانی که این انتخاب به بزرگی انتخاب شریک زندگی باشد، حساسیت آن هم چندین برابر می شود. پس ارزشش را دارد که با این فکر مبارزه کنید. یک راه حل ساده: به همه کسانی که احساس می کنید از سوی آنها تحت فشار هستید – ازجمله ندای درون خودتان – بگویید که اصلا قصد ازدواج ندارید!



6 – سن پایین

شاید خیلی ها طرفدار ازدواج در سن پایین باشند، اما شما اگر فکر می کنید هنوز به سن مناسب ازدواج نرسیده اید، هرگز تن به ازدواج ندهید.

این که دقیقا چه سنی برای ازدواج مناسب است را نمی شود تعیین کرد، این مساله در فرهنگ ها و در افراد مختلف تفاوت زیادی دارد. اما اکثر روان شناسان امروزی معتقدند به طور کلی در جامعه شهری فعلی سنین زیر 20 سال می تواند برای ازدواج پرخطر باشد. ازدواج سالم نیاز به بلوغ های چندگانه دارد که بسیاری از آنها در سنین پایین حاصل نمی شود. بسیاری از افراد در سنین آغاز جوانی هنوز نمی دانند که از زندگی چه می خواهند و در سال های بعد اولویت هایشان تغییرات زیادی پیدا می کند. ضمن اینکه در این سنین معمولا احساسات ما بر عقلمان چیره است.

درصورتی که سن زیادی ندارید اما در موقعیت ازدواج قرار گرفته اید، مشخص کردن برنامه و خواسته های آینده زندگیتان می تواند کمکتان کند: ایا این ازدواج چیزی است که شما را مطابق اهدافتان پیش ببرد؟ آیا اصلا به جایی رسیده اید که بتوانید هدفی کلی برای خود برگزیده و تصویری از آینده تان ترسیم کنید؟





7 – شناخت ناقص

دو سال است که با کسی قرار ازدواج گذاشته اید و به قصد شناخت برای ازدواج با هم در ارتباط بوده اید، اما این ارتباط شما محدود به کافی شاپ رفتن آخر هر هفته همراه دوستان یا ارتباط تلفنی بوده است. بگذارید خیالتان را راحت کنم: اگر 20 سال هم آخر هفته ها با این فرد بیرون بروید،هر روز ساعت ها با او تلفنی صحبت کنید، بازهم شناخت شما نسبت به او کاملا ناقص است! وقتی با یک نفر ازدواج می کنیم، درواقع با کل وجود او و با همه ابعاد زندگی اش، خانواده اش، گذشته اش، آینده اش، افکار و اخلاقش و همچنین با جسم او ازدواج کرده ایم؛ در مثال بالا شما فقط بُعد «کافی شاپ» یا به عبارتی بُعد «تفریحی» فرد را شناخته اید، یا با شخصیت مجازی او (که معمولا بسیار متفاوت از شخصیت حقیقی است) آشنا شده اید و این هرگز شناخت کافی برای یک ازدواج خوب به حساب نمی آید.

احتمال شکست در ازدواجی که براساس شناخت کافی صورت نگیرد بسیار بالاست. ما زمانی می توانیم به شناخت کامل تر برسیم که با همه ابعاد وجودی فرد و در شرایط و موقعیت های مختلف رو به رو شده باشیم.










8 – بحران روحی

در رابطه ای شکست خورده اید، هنوز یک ماه از اتمام رابطه قبلی تان نگذشته، هنوز زخم هایی که از ارتباط ناموفق قبلی خورده اید خوب نشده و هنوز غم و غصه دارید و به حال و هوای عادی زندگی تان برنگشته اید: حال شما و نیاز شما به یک همدم را درک می کنم، اما الان اصلا فرصت مناسبی برای تصمیم گیری در مورد ازدواج نیست.

بحران روحی به هر علتی ممکن است ایجاد شود: ممکن است به تازگی عزیزی را از دست داده باشید، از کار اخراج شده باشید، بیمار باشید، پدر و مادرتان از هم جدا شده باشند یا هر مساله دیگری که باعث ناراحتی شما شده باشد. در حالت بحران، ذهن ما فعالیت طبیعی ندارد و امکان اشتباه در این وضعیت بالاست. ممکن است کسی که الان به نظرمان همسر مناسبی می آید، بعد از عبور از بحران، دیگر چندان مناسب به نظر نرسد و خودمان هم ندانیم چه شد که حاضر شدیم با چنین فردی ازدواج کنیم. این نوع ازدواج ها دقیقا مصداق «از چاله به چاه افتادن» است.





9 – سرخوشی و هیجان

در عروسی دخترخاله تان که خیلی به شما خوش گذشته با کسی آشنا شده یاد که انگار دقیقا همان کسی است که همیشه در رویاهایتان به دنبالش بودید. احساس بسیار خوبی نسبت به او دارید و وقتی به او فکر می کنید شادی وصف ناپذیری را در خود احساس می کنید. احساس خوبی است! اما اگر هنوز رابطه تان جدی نشده، دست نگه دارید. چون دقیقا در لبه پرتگاه انتخاب غلط قرار گرفته اید!

هیجانات مثبت، درست مثل هیجانات منفی، ما را در معرض انتخاب غلط قرار می دهد. اسم این حالت را «جوزدگی» می گذارم. در بعضی شرایط ما کاملا «جو زده» می شویم و کارهایی می کنیم که شاید در حالت عادی به آن فکر هم نکنیم. وقتی در میهمانی به ما خوش می گذرد، عملکرد مغز ما متفاوت از حالت عادی است و در واقع فیلترهایی که ما برای انتخاب شخص مناسب برای خود داریم تا حد زیادی از کار می افتد. اشتباه بزرگی است که بخواهیم به انتخاب ذهنمان در چنین حالتی اعتماد کنیم.

در این وضعیت بهتر است مدتی صبر کنیم تا مغز به حالت عادی برگردد و مجددا درمورد این شخص  فکر کنیم. در اکثر موارد انتخاب های هیجانی بعد از مدتی از چشم مان می افتند.





10 – چشم و هم چشمی



متاسفانه چشم و هم چشمی نیز چشم ما را به روی بسیاری از واقعیات می بندد و امکان درست دیدن را از ما می گیرد. اگر احساس می کنید در شرایطی هستید که میل به کم کردن روی اطرافیان از طریق ازدواجتان دارید، بهتر است دست از هر اقدامی در زمینه ازدواج بردارید.

از کجا می فهمیم که تصمیم گیری ما از روی چشم و هم چشمی است؟ از اینجا که مدام در حال مقایسه کردن مورد خودتان با مورد ازدواج کسی هستید که حسادت شما را برانگیخته و این خیال رهایتان نمی کند که ازدواج شما با این شخص چطور می تواند حال او را بگیرد و دل شما را خنک کند!

چشم و هم چشمی به طور خاص درمورد افرادی دیده می شود که از همسر خود جدا شده اند و همسر آنها مجددا ازدواج کرده است. در چنین شرایطی میل شدید به جبران کردن و کم نیاوردن در ما پدید می آید که ضریب خطا در انتخاب را تا حد زیادی بالا می برد. توصیه می شود برای این جبران و رو کم کنی، راه های دیگری به جز ازدواج را درپیش بگیرید!




نوع مطلب : عمومی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 28 بهمن 1390
رضا عارفان

کافه سینما- احسان دبیروزیری: سیمرغ بهترین فیلم از نظر تماشاگران که هر ساله در جشنواره فیلم فجر اهدا می‌شود فقط یک سیمرغ مانند دیگر جایزه‌های جشنواره نیست. بلکه نظر مردم سینمادوست را نشان می‌دهد که در طول سال قرار است مشتری‌های اصلی این سینما باشند. در این گزارش انتخاب تماشاگران چند دوره اخیر جشنواره، با سیمرغ‌هایی که فیلم مورد نظر نامزد شده یا برده، مقایسه شده است. در این مقایسه جشنواره امسال تنها موردی است که فیلمی برنده جایزه انتخاب مردم شده که حتی یک سیمرغ هم از داوران جشنواره دشت نکرده است.

کافه سینما شکاف میان داوران و تماشاگران این دوره جشنواره را با سه دوره پیشین مقایسه می‌کند:

 

جشنواره سی‌ام/ بهترین فیلم از نظر تماشاگران: «برف روی کاج‌ها» ساخته پیمان معادی

* سیمرغ‌ها:

--

* نامزد‌ها:

ویشگا آسایش کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل زن

* داوران: یدالله صمدی، مجید انتظامی، داوود میرباقری، ابوالقاسم طالبی، احمدرضا معتمدی، داوود رشیدی، علیرضا رئیسیان، اسفندیار شهیدی و جمال شورجه

 

جشنواره بیست و نهم/ بهترین فیلم از نظر تماشاگران: جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی)

* سیمرغ‌ها:

سیمرغ بهترین کارگردانی: اصغر فرهادی (جدایی نادر از سیمین)

سیمرغ بهترین فیلمبرداری: محمود کلاری (جدایی نادر از سیمین)

سیمرغ بهترین فیلمنامه: اصغر فرهادی (جدایی نادر از سیمین)

سیمرغ بهترین صدابرداری: محمود سماک‌باشی (جدایی نادر از سیمین)

دیپلم افتخار: شهاب حسینی (جدایی نادر از سیمین)

دیپلم افتخار: ساره بیات (جدایی نادر از سیمین)

* نامزد‌ها:

بهترین چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی (جدایی نادر از سیمین)

بهترین صداگذاری: محمدرضا دلپاک (جدایی نادر از سیمین)

بهترین بازیگر مکمل زن: سارینا فرهادی (جدایی نادر از سیمین)

بهترین بازیگر نقش اول زن: لیلا حاتمی (جدایی نادر از سیمین)

بهترین تدوین: هایده صفی‌یاری (جدایی نادر از سیمین)

بهترین فیلم: جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی)

* داوران: علی معلم، مجیدانتظامی، جهانگیر الماسی، ابولقاسم طالبی، جابر قاسمعلی، حسن عباسی، اسدالله نیک‌نژاد

 

جشنواره بیست و هشتم/ بهترین فیلم از نظر تماشاگران: «به رنگ ارغوان» ساخته ابراهیم حاتمی کیا

* سیمرغ‌ها:

بهترین فیلمبرداری: حسن کریمی برای فیلم «به‌رنگ ارغوان»

بهترین کارگردانی: ابراهیم حاتمی‌کیا برای فیلم «به رنگ ارغوان»

بهترین فیلم: «به رنگ ارغوان» به تهیه‌کنندگی سیدجمال ساداتیان

* نامزد‌ها:

چهره‌پردازی: عبدالله اسکندری (به رنگ ارغوان)

مکمل مرد: کورش تهامی (به رنگ ارغوان)

فیلمنامه: ابراهیم حاتمی کیا (به رنگ ارغوان)

* داوران: مسعود جعفری جوزانی، اسفندیار شهیدی، ابوالقاسم طالبی، محسن علی اکبری، محمد ابراهیم فیاض، ناصر هاشم‌زاده

 

 

جشنواره بیست و هفتم/ بهترین فیلم از نظر تماشاگران: درباره الی، بی‌پولی

* سیمرغ‌ها:

بهترین کارگردانی: اصغر فرهادی (درباره الی...)

بهترین بازیگر نقش اول زن: لیلا حاتمی (بی‌پولی)

بهترین صدای فیلم: حسن زاهدی (درباره الی...)

تقدیر از بازی شهاب حسینی (درباره الی...)

* نامزدها:

بهترین فیلم: درباره الی... (به تهیه کنندگی اصغر فرهادی)

فیلمبرداری: حسین جعفریان (درباره الی)

تدوین: هایده صفی یاری (درباره الی....)

مکمل زن: مریلا زارعی (درباره الی....)

مکمل مرد: صابر ابر (درباره الی...)

چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی (درباره الی....)

* داوران: حسن بلخاری‌، ابراهیم حاتمی کیا، داود رشیدی، محمد سریر، منوچهر شاهسواری، رسول صدرعاملی و مجید مجیدی

احسان دبیروزیری/ کافه سینما





نوع مطلب : عمومی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 27 بهمن 1390
رضا عارفان
برترین ها به نقل از نارنجی : بسیاری از کاربران، سیستم عامل ویندوز فون را آنقدرها هم جدی نگرفته اند و هنوز آن را در مقایسه با دیگر سیستم عامل های قدرتمند موجود، گزینه بزرگی به حساب نمی آورند. اما موسسه های تحقیقاتی بزرگی مانند IDC، گارتنر و iSuppli معتقدند که این سیستم عامل می تواند از نظر تعداد کاربران بر iOS غلبه کند و آنها پیش بینی می کنند تا سال ۲۰۱۵ شاهد این اتفاق باشیم.



بررسی دو موسسه گارتنر و IDC می گوید ویندوز فون می تواند تا سال ۲۰۱۵ تا ۲۰ درصد سهم بازار تلفن های هوشمند را در اختیار خودش بگیرد و تحقیق موسسه iSuppli هم به نتیجه ای مشابه یعنی ۱۶.۷ درصد رسیده است. این بررسی همچنین پیش بینی می کند که سهم اپل در بازار تا سه سال آینده از ۱۸ درصد به ۱۶.۶ درصد افت پیدا کند.

در نمودار پایین می توانید پیش بینی تغییرات سهم سیستم عامل ها در بازار را طی سال های آینده مشاهده کنید.

به نظر می رسد همکاری مشترک نوکیا و مایکروسافت با زیرساخت های قوی شان تاثیر عمده ای در این پیشرفت داشته باشد. جالب اینجا است که این بررسی ها نشان دهنده این است که ویندوز فون و آی او اس به شدت با یکدیگر رقابت می کنند در حالی که اندروید تقریبا مسیر خودش را طی می کند.



بر اساس این پیش بینی ها سهم اندروید تا سه سال آینده به ۵۸.۱ درصد خواهد رسید. البته در این جنگ نباید فراموش کنیم که اپل هم بیکار ننشسته است و خبرهایی به گوش می رسد که امسال قرار است شاهد یک آیفون جدید با تغییراتی عمده باشیم.



نوع مطلب : ITNEWS، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 27 بهمن 1390
رضا عارفان

در به خاطر سپردن رمزهای عبور مشکل دارید؟ شاید بد نباشد از قلب تان به عنوان رمز عبور استفاده کنید. این یک روش جدید است که از ضربان قلب هر شخص به عنوان کلید دسترسی استفاده می کند. برای مثال اطلاعات هارد شما بعد از اینکه با انگشت تان آن را لمس کردید قابل دسترسی باشند. اما این بار به جای اثر انگشت، از ضربان قلب شما استفاده می شود.


درست است که قلب ما با ضربانی نامنظم کار می کند و در اوقات متفاوت سرعت اش تغییر می کند. اما جالب اینجاست که محقق ها دریافته اند الگوی ضربان قلب هر کسی منحصر به فرد است و شبیه به هیچ فرد دیگری روی زمین نیست.

آنها توانسته اند با بررسی نوارهای
الکتروکاردیوگرام افراد مختلف، یک فرمول ریاضی برای استخراج این الگوی منحصر به فرد به وجود بیاورند که می تواند به عنوان یک کلید برای باز کردن سیستم های رمزنگاری استفاده شود.

بررسی آنها نشان داده که کوچک ترین تغییری در این الگو، سبب می شود که کلید تولیدی تغییر بکند و بنابراین می توان با قابلیت اطمینان زیادی از ضربان قلب هر فرد به عنوان یک روش اهراز هویت و رمزنگاری استفاده کرد.


برای اثبات ایده شان آنها سیستمی را ساخته اند که ضربان قلب هر فرد را از کف دست افراد می خواند و کلید را تولید می کند. سپس از طریق این کلید به فرد اجازه می دهند به اطلاعاتی رمزنگاری شده دسترسی پیدا کند.

هدف نهایی آنها توسعه سخت افزارهایی مانند هارد دیسک ها و دیگر گجت ها است که از ضربان قلب افراد به عنوان رمزگشای اطلاعات استفاده می کند.

به نظر شما جالب نیست که قلب ما در دنیا دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک کلید واقعی است و ممکن است در آینده هکر ها به دنبال باز کردن کلید قلب مان هم بیوفتند!؟





نوع مطلب : عمومی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 27 بهمن 1390
رضا عارفان

 عکس   دانلود مستند نگاه منحصر به فرد به جهان هکرها Documentary Hacker

در این مصاحبه با یک عضو “ناشناس” صحبت می کند و نگاه منحصر به فرد در داخل “جهان هکرها” می پردازیم.

آنجا که اینترنت آغاز شد هکرها هم بوجود آمدند. آنها حمله به دولت ها، شرکت های بزرگ و حتی هویت شخصی را غارت می کنن.

اما برخی از هک ها حتی خوب هستند کسی که هک می شود معایبش را خوب می فهمد ولی حملات جدی تر مثل حملات سایبری، دزدیدن کارت های اعتباری و اطلاعات شخصی از شبکه ها که گروهی “ناشناس” وجود دارد.
{این مستند را برای اولین بار در سایت البرزدانلود ببینید}

هکر ها به مدت طولانی به قربانیان حمله می کنن مثلا برای مدت سه هفته در شبانه روز می گردن تا مشکلات آنها را بیابند و حمله نهایی به چندین نقطه می شود که بتوانن به مقصدشان برسند

                      عکس   دانلود مستند نگاه منحصر به فرد به جهان هکرها Documentary Hacker

نام فایل: دانلود مستند نگاه منحصر به فرد به جهان هکرها Documentary Hacker
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۸:۵۳ ب.ظ
دسته‌بندی: آرشیو صوتی و تصویری، دانلود مستند
تعداد بازدید: 470
حجم فایل: 291 مگابایت
لینک دانلود:

دانلود رایگان با لینک مستقیم در البرزدانلود

توضیحات بیشتر:
پسورد فایل : www.alborzdownload.com





نوع مطلب : عمومی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 27 بهمن 1390
رضا عارفان
 عکس   زندگی نامه و بیوگرافی  آبرهام لینکلن

The-Real-Abraham-Lincoln

National Geographic – The Real Abraham Lincoln

زندگی نامه و بیوگرافی  آبرهام لینکلن

آبراهام لینکلن ( زاده ۱۲ فوریه ۱۸۰۹ مصادف با یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۱۸۷ خورشیدی-درگذشته ۱۵ آوریل ۱۸۶۵ مصادف جمعه ۲۶ فروردین ۱۲۴۴ خورشیدی) شانزدهمین رئیس‌جمهور آمریکا بود.

آبراهام لینکلن به عنوان نخستین رئیس جمهور از حزب جمهوری خواه آمریکا انجام وظیفه نمود. امروز او بدین جهت مشهور است که به تاریخ برده داری در آمریکا خاتمه داد و ایالات متحده آمریکا را با نظارت بر مسائل مربوط به جنگ در طی جنگ داخلی آمریکا پا برجا نگه داشت. او ژنرالها را انتخاب کرد و استراتژی آنها را تایید نمود، افسران ارشد غیر نظامی را برگزید، بر دیپلماسی، عزل و نصب و فعالیتهای حزب نظارت کرد، و از طریق پیامها و سخنرانیها نظرات عموم را جمع آوری نمود. توان بالای او در سخنوری قدرت تأثیر گذاری او را افزایش می‌داد. نطق گتیسبرگ وی تأثیر ماندگاری بر ارزشهای آمریکا داشت.

لینکلن می‌بایست برای حفظ آمریکا برده داری را نابود می‌کرد و این کار را با اعلامیه آزادی بردگان و متمم سیزدهم قانون اساسی ایالات متحده به انجام رساند. او شخصاً مسئولیت «بازسازی» را به عهده گرفت و در پی این بود که هرچه سریعتر کشور را دوباره یکپارچه سازد. «جمهوریخواهان تندرو» که طرفدار سیاستهای سختگیرانه تر بودند با او به مخالفت برخاستند.

توانمندیهای او را در امر رهبری می‌توان به وضوح در موارد زیر مشاهده کرد: در نخستین عملکرد دیپلماتیک وی در کنترل و اداره ایالتهای مرزی گرفتار برده داری در اوایل جنگ، در ناکام ساختن تلاش پارلمان برای سازمان دهی کابینه وی در سال ۱۸۶۲، در گفته‌ها و نوشته‌های بسیارش که به بسیج کردن و انگیزه دادن به ناحیه شمال کمک شایانی کردند و در فرونشاندن جنجال صلح در انتخابات ریاست جمهوری ۱۸۶۴ آمریکا. کوپرهدز او را به خاطر نقض قانون اساسی، پا را فراتر از قدرت اجرایی خود گذاشتن، اجتناب از سازش و مصالحه در امر برده داری، اعلام قانون ازدواج، معوق گذاشتن حکم احضار به دادگاه، دستور بازداشت ۱۸ هزار مخالف من جمله مقامات دولتی و ناشران روزنامه‌ها و کشتار صدها هزار مردان جوانی که به عنوان سرباز در جنگ خدمت می‌کردند، مورد انتقاد قرار داد. «جمهوری خواهان تندرو» نیز او را به دلیل عملکرد کندش در خاتمه دادن به برده داری و عدم اعمال خشونت کافی نسبت به مناطق اشغال شده جنوبی به باد انتقاد گرفتند.

تاریخ نویسان بر این باورند که لینکلن بر نهادهای سیاسی و اجتماعی آمریکا تأثیری ماندگار بر جای نهاد به ویژه اینکه این روال را در پیش گرفت که تمرکز قدرت را در دولت فدرال افزایش دهد و از قدرت دولتهای ایالتی بکاهد. اعتبار او مدیون نقش در تعریف مسائل بزرگ و مهم، سازمان دهی جنگ داخلی و پیروزی در آن، از بین بردن برده داری، تجدید نظر در ارزشهای ملی، تشکیل حزب سیاسی نوین و حفظ آمریکا است. ترور او در نگاه میلیونها تن از مردم آمریکا شهادت محسوب شد.


    
 عکس   زندگی نامه و بیوگرافی  آبرهام لینکلن

The-Real-Abraham-Lincoln

حجم برنامه: ۱.۳ گیگابایت
دانلود مستند:
بخش اول-بخش دوم
پسورد فایل فشرده : www.alborzdownload.com
منبع :www.AlborzDownload.com

 





نوع مطلب : عمومی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 27 بهمن 1390
رضا عارفان


( کل صفحات : 11 )    1   2   3   4   5   6   7   ...